A la Recerca D’Ítaca: ús d’OneNote compartit

English: Portrait of Joan Fuster, painting by ...

English: Portrait of Joan Fuster, painting by Manuel Boix Català: Retrat de Joan Fuster, fet per Manuel Boix. Carbonet i oli sobre tela. 150 x 150 cm (Photo credit: Wikipedia)

itaca11

Treballar a Joan Fuster i el gènere de l’assaig dóna per ser molt creatius. Des de temps enrrera havia intentat que l’alumnat com a activitat de conclusió escriguera un assaig a l’estil de l’autor, on demostrarà que els recursos essencials estaven consolidats, ja que hi ha una máxima que diu: “Dime algo, y lo olvidaré. Enséñame algo, y lo recordaré. Hazme partícipe de algo, y lo aprenderé. Proverbio Chino. -Confucio-” per això ja havia intentar fer un llibre d’assajos escrits per ells.

Aquest any al centre com escola Innovadora de Microsoft, aleshores vaig aprofitar la possibilitat de ficar una eina col·laborativa com el OneNote. La posibilitat que dona aquesta eina és la de crear l’estructura d’un llibre amb seccions, pàgines i per portar a terme l’idea del nostre llibre era el complement ideal. EL nom del llibre havia de ser com un referent per l’alumnat, alguna idea que els haguera acompanyat des de principis del curs, i d’ahi surgeix el nom de A la Recerca d’Ítaca, ja que a les primeres sessions s’havia parlat del Mite d’Ulisses i la recerca del coneixement.

Com hem dit, previament vam llegar a Fuster, analitzar alguns del seus textos, recursos característics, opción de assajos; per arribara a l’activitat de tancament del tema que era fer un assaig, de tema lliure, amb la premisa que l’inicial de la paraula triada havia de conincidir amb la inicial del segon cognom de l’alumnes.

AL propi llibre vam obrir una secció per la rúbrica d’avaluació, d’aquesta forma en tot momento l’alumnes tenia present les competències que estaven treballant i quines eren les accions per assolir els dos objectius: primer escriure un assaig a l’estil de Joan Fuster, i en un segon terme, realizar tres valoracions dels assajos dels companys, segons les descripcions establertes.http://sdrv.ms/1fI9mGJ

Una vegada que l’alumnat tenia la rúbrica, les accions que havien de fer també estaba molt pautades: rebre un email per poder compartir l’OneNote, pujar el seu escrit a la página que tenía el seu nom, que el text tinguera algún complement visual(link, fotografía, video) i després de llegir els assajos del seus companys, realizar tres valoracions a la secció adequada.
Ací vos presenta el llibre d’assajos de segon de batxillerat A La Recerca d’Ítaca.
http://sdrv.ms/1fI8Bxc

Una vegada que el treball va estar terminat, calia fer una publicació al nostre Twitter, ja que el producte havia resultat molt interessant, i com una de les opcions de l’aplicació del Skydrive és la possibilitat de compartir, calia aprofitar aquesta opció per reconèixer el treball de l’alumnat, valorar-lo i animar-lo a que continúen compartint, ja que és una forma de créixer.

Com activitat final, van realizar un video explicatiu, on també podem trovar les valoracions de l’alumnat sobre les possibilitat de la ferramenta a l’àmbit educatiu, així com el fet de haver creat A la Recerca d’Ítaca. Vos convide a mirar el video.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s