SOCIOLINGÜÍSTICA? PRESA D’APUNTS A TWITTER

Treballar amb l’alumnat els continguts curriculars de sociolingüística, des del seu punt de vista, sempre és un descobriment, però una 1218872174j43J8Hmica més teòrics; encara que es puguen presentar exemples de la situació de la nostra llengua al nostre territori, o d’altres territoris, no sempre assolim allò que volem

Al mes d’abril, ja proper de la finalització del curs acadèmic, van dur a terme el treball d’aquestos contiguts, a través de la presa d’apunts amb el Hashtags #llxll.
Van treballar durant dos sessions als dos grups (110 minuts), la participació de l’alumnat va ser molt rellevant, ja que al primer dia, entre les dues classes, es van fer els 500 tuits, la qual cosa suposa que l’alumnat cada minuts escrivia un tuit. Arribeu a pensar què tinguereu quatre mans alçades per participar a la classe cada minut de la sessió?… jo no l’he viscut mai, fins aquest moment, clar.

ací vos deixe el pdf amb el hashtag que havien utilitzat a la primera sessió:

http://sdrv.ms/11Ej3Bv

Llegir alguns apunts com: “necessitem una política lingüística, clara, definida i que tinga un objectiu final”, dins del context lingüístic- polític que vivim, resulta cridaner com a poc, i molt engrescador per mirar cap a endavant. Així com tuits que demostren la necessitat del propi alumnat de prendre un posicionament envers a l’ús de la seua llengua, de tindre la possibilitat de parlar una llengua que altres persones no la tenen, i sobretot d’exergir la seua possibilitat de ser bilingües en un context social que cada vegada és més restingeix el seu ús.
L’alumnat al terminar les sessions, també fa la valoració de les sessions amb el mòbil a classe per agafar els apunts:

RT @IreneClari: Les classes de twitter són les millores, hem de fer més classes aixina. #llxll
11-Apr-13 11:25 |
RT @anndreams2: Bilingüisme: individual, social i territorial. #llxll
11-Apr-13 11:25
Demà més però no millor perque és impossible #llxll
11-Apr-13 11:25 |
#llxll Qué ràpid, ja hem acabat!! Tant de bó haguerem estat més temps 🙂
11-Apr-13 11:25 |
RT @manuperez1015: Què classe més divertida! Així sí que m’agrada prendre apunts #llxll
11-

Com podem comprobar les converses són fluides entre l’alumnat, la sessió es desenvolupa en un àmbient de treball sense interrumpions, perquè tots volen contestar-se els uns als altres, i sobretot, dir la frase de l’explicació en ocasions fins i tot es repeteixen. Es continua avaluant la pràctica amb la rúbrica (http://sdrv.ms/YU2GiV) per l’ocasió on el punt fort és l’ortografia.

La segona sessió, fins i tot, va rebre felicitacions i comentaris inmediats de terceres persones, va animar a l’alumnat a fer una bona pràctica, fent sentir-los molt valorats, reconeguts pel treball fet. Van prendre conciència de ser llegits, valorats, establint-se una comunicació amb tercers que no coneixien personalment.

RT @KevinArnau10: @LauraBorras moltísimes gràcies pels teus anims! En nom de tot l’alumnat de segon de
batxillerat del Martí Sorolla.#llxll
12-Apr-13 12:14 | LauraBorras
Gràcies a vosaltres x aprendre amb TW! “@PaulaOlmosms: @lauraborras gràcies per seguir-nos i per
esmentar-nos #llxll” @Anasevillanomil
12-Apr-13 12:13 | LauraBorras

Com conclusió personal he d’afirmar que l’ús del mòbil a l’aula té moltes avantatges, cal delimitar amb normes el seu ús, evidentment, però és una ferramenta potent per fer les “activitats” amb altra forma, sense limitar-nos a reporduir només. Les valoracions de l’alumnat són possitives,a més a més, després de les sessions poden agafar el resum de tots els tuits amb TweetDoc, i el documents en pdf, revisar les faltes que apareixen per continuar treballant-les.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s