#OfficeCrossing Experiència Microsoft per l’Educació

officecrossing

Fa uns dies es va publicar el video on participem amb el treball A la Recerca d’Ítaca, un OneNote compartit amb l’alumnat mitjançant la ferramenta de Skydrive, la qual dona moltes possibilitats per treballar amb l’alumnat col·laborativament. Ja no hi ha excuses per no poder treballar en equip.. només ens cal compartir.
L’experiència amb #OfficeCrossing ha sigut molt enriquidora, des d’un principi per poder experimentar office 365, així com el nou office 2013; però també per poder asistir al IV Fórum a Madrid, com ja hem comentat a una darrera entrada d’aquest blog.
Les noves eines propossades per Microsoft (office 2013) presenten algunes característiques que m’agradaria destacar com la possibilitat de realitzar correccions en línia, afegir comentaris que ajuden als alumnes a millorar els seus treballs, i sobretot les aplicacions en línia per poder crear, compartir qualsevol document (Word, Excel, PowerPoint, OneNote) sense que siga el teu ordinador, o des de qualsevol dipositiu com una tablet o smartphone. És veritat que això també està present en altres empreses, però no d’una forma tan visuals, accesibles i potentes com a Microsoft.
Des del meu punt de vista les possibilitat que presenten aquestes ferramentes per l’educació són grandíssimes: millorar la comunicación entre alumnes i docents, col·laborar en els seus treballs, així com donar ferramentes als alumnes que vagen construint les seues habilitats i competències. Habilitats que hauran d’assolir per poder afrontar el seus futur, ja que les eines evolucionaran, canviaran; però les competències estaran en els nostres alumnes si som capaços de fomentar-les a través de propostes que les treballen mínimament. Hem d’assolir aprenents vitals, j que ells serán les persones adultes que crearan el nou futur, el futur que estem fent amb el nostre present.

És el que van propossar-nos quan van demanar al nostre alumnat la redacció d’un assaig imitant l’estil del nostre autor Joan Fuster al seu llibre Diccionari per Occiosos. Ells havien de triar una paraula que començara amb la inicial del seus segon cognom, d’aquesta forma també tendriem el nostre Diccionari fingit.

Esperem que el video vos resulte inspirador, i motivador pel pròxim curs 🙂

http://t.co/rx99bvIw7X

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s