II Edició de @LlegirXDirms2 per Avaluar el procés lector: Trencar els murs de l’aula

@llegirXDirms2 va començar la II Edició del seu procés d’avaluació del procés de lectura. De fet encara està finalitzant-se els darrers tweets de l’alumnat a la #llms3 després de la lectura (http://sdrv.ms/1bBPjqQ), però en aquesta edició hem ampliat el repte, i hem compartit el projecte amb la @EscolaVilorai de Barcelona.
Sempre dic que compartir és crèixer: en ocasions el fet d’escoltar una idea que alguna altra persona ha dut a terme, pot ser justament l’espenta que et faltava, el dibuix del mapa que necessitaves per portar a terme la teua idea…sempre es pot fer coses molt més interessant amb la col·laboració de més persones.
this-is-the-mountain-which-is-the-central-gathering-point-of-the-school

Però com podriem fer que els nostres alumnes interactuen amb altres, d’una forma positiva, amb una avaluació de la seua interacció, i a més a més, que aquesta interacció siga profitosa per desenvolupar les seues competències comunicatives?.

En ocasions les respontes et venen sense recar-les, i en aquesta ocasió va ser d’una forma dibuixada per l’atzar. Gràcies a @Coralreig vam començar a intercanviar email amb Dolors Colomer, per portar a terme una segona pràctica de compartir activitat amb dos centres, però un compartir real, on els protagonistes siguen els pròpis alumnes.
#llms3 el dilluns 10 de febrer portarà a terme una sessió sense murs a les aules, donarem la paraula als nostres alumnes perquè entre ells comenten les seues lectures, conviden als altres a llegir o no els llibres triats, a compartir allò que han descobert, i sobretot a “contagiar el Virus de la lectura”.
Per què no trencar els murs de l’aula?redes-sociales5

Com heu pogut llegir al post (http://diarieducacio.cat/blogs/bofill/2014/02/07/es-pot-avaluar-amb-twitter-al-batxillerat/) es por avaluar amb Twitter, però sobretot, assolim la motivació dels nostres alumnes, i que tinguem ganes de fer més activitats. Ací vos deixe alguns dels tweets d’aquesta edició en la valoració del procés i del treball.
CAl assenyalar-lar que les aportacions, suggeriments que es fan fer l’any passat s’han dut a terme: el procés s’ha avançat a la segona avalaució, per això s’ha treballat en les diferents fases des del 18 de decembre fins al 17 de febrer.
CAl assenyalar que els inicis sempre són molt lents, però ara mateix l’activitat és frenètica per terminar de reflectir el seu treball.

Voleu llegir més??? Demà ampliarem el post amb les interaccions de l’alumnat. Dos Centres educatius, Dos ciutats, una llengua en ús per fomentar la lectura.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s