#Llms3 Construint aules sense murs: col·laboració amb @EscolaVirolai

Un tweet com el títol d’aquest post, va arribar a tindre fins a 11 Rt ( pot ser que no siga molt per a molts, però la qualitat de molt, o poc, va en funció d’allò que esperes…per mi, va ser molt),https://twitter.com/LlegirXDirMS2/status/432849258652651520

gràcies a tothom.

Ahir amb @EscolaVirolai vam compartir el hashtatg #llms3 per tal que els nostres alumnes puguerem comentar i compartir les seues lectures de llibres que avien realitzat, per fomentar el gust de la literatura, i recomanar-se diferents títols, i tot això a través de Twitter.
Podem usar el móvil a l’aula?, Això ens lleva poder als docents?, domostrem les nostres febleses?.. són preguntes que també van apareixer a la xarxa.. Des de la meua experiencia, només puc dir que l’ús del móvil a l’aula amb aquest tipus d’activitats és positiu com ja hem comentat: augmenta la participación.

imagen partic

Però també van començar a establir-se una sèrie de conversacions entre els nostres alumnes, sobre allò que els havia aportar la seua lectura, així com l’oferiment de llegar els títols que no havien llegit.

Una de les paraules més emprades van ser aquestes: molt, més, llibre, agradat. tal i com es mostra en aquest nùvol

NùVol

Després d’unes setmanes del treball realitzat, calia compartir també la recepció del treball fet els alumnes, i en aquesta ocasió no només des d’un punt de vista sinò des de l’altra mirada. La mirada de l’altre que com diria algú dels nostres gran autors, sempre som aliens per l’altre…en aquesta ocasió una ocasió per coneixer-nos més.

La meua companya Dolors Colomer, docent de @EscolaVirolai valora positivament l’activitat portada a terme entre els nostres alumnats; però el millor és que vos deixe les seues paraules.
Les intervencions han estat clares i escrites correctament. Hi ha hagut poques errades de vocabulari i d’ortografia.
L’alumnat ha realitzat força piulades i ha marcat com a favorits les piulades dels companys que han trobat interessants. Algunes piulades han estat marcades perquè corresponien a la mateixa lectura feta per més d’un lector.
Pel que fa a la cometència social, l’alumnat ha comentat el procés de lectura, el treball, ha valorat el llibre i ha fet una crítica. També hi ha hagut un intercanvi d’opinions arran de les lectures.
La competència Cultural ha estat menys treballada que les altres competències. Tanmateix, és un objectiu a millorar en properes activitats. Hauria estat bé piular més adreces amb informació dels autors, moviments literaris i també d’altres escriptors i escriptores.

L’experiència ha estat molt positiva. Hem aprofitat les eines que agraden a l’alumnat per treballar continguts de les matèries curriculars.

Dolors, gràcies públicament per acceptar aquest repte, per compartir experiències, i sobretot per Construir aules sense Murs.

Gràcies

Advertisements

One thought on “#Llms3 Construint aules sense murs: col·laboració amb @EscolaVirolai

  1. Pingback: Tendències en educació. Què hi ha darrere? | Blog de la Fundació Jaume Bofill

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s