LlegirXDirms2 veu #Booktràilers a 1er de btx: Lectors 3.0?

Al llarg d’aquest curs acadèmic que ja està terminant…l’activitat de @LlegirXdirms2 ha intentat ampliar els seus horintzont més enllà del segon curs de batxillerat, aarribant a primer d’aquesta etapa.
Una de les preocupacions com docent de llengua és el foment de la lectura…cada cop estic més convençuda dels moments importantíssim que estem construïnt en aquestos dies.
Els nostres estudiants han canviat com ha canviat la nostra forma de relacionar-nos…He escoltat moltes vegades la mateixa asseveració: “els adolescents no llegeixen”…. i jo em preguntes: Segur?, No llegeixen?, tenem l’habit lector? com fomentar-lo? Com millorar les seues competències lingüístiques també?

El ROTO, el País 26 octubre 2013

El ROTO, el País 26 octubre 2013

Com podem lluitar amb aquesta imatge?. Simplement seria absurd!! no podem, la idea serà utilitzar-les pel nostre objectiu: “Contagiar el Gust de la Lectura”, “Crear el lector 3.0″…
Com podriem identificar a aquest lector 3.0.?, intuitiva i personalment senyalaria la creació de contingut com punt clau d’aquest pas de lector que desconstrueix, per tornar aconstruir, a més de ser actiu a les xarxes socials, és a dir, comunica i col·labora amb altres per crear nous continguts.
Aleshores cal prendre com aliats aquestes preceptes per fomentar la lectura i inserir el misteri de les paraules. Des d ‘aquestes premises, van proposar a la segona avalaució el fet de realitzar un Booktràiler com producte final del procés lector.
El relat d’aquesta aventura el van poder publicar com a post al Diari de l’Educació, al bloc de la Fundació Jaume Bofill.

http://diarieducacio.cat/blogs/bofill/2014/04/11/booktrailer-llegir-crear-i-comunicar/

Un dels aspectes que més va cridar als estudiants, va ser el fet de presentar les seues creacions, fent una reflexió sobre les competències, habilitats que havien aprés o millorant realitzant el booktràiler.
De fet, ara que estem terminat les classes els he demanant que és el que més destacaven al llarg del curs, i en un 70% ha destacant l’activitat de la creativitat i la creació dels Booktràilers…aleshores… Per què hi ha un por a donar-los la paraula?. Perdre el control de l’aula?
Els nostres alumnes comparteixen, aprenent sense nosaltres, si volem estar prop per ajudar-los a la seua formació cal afavorir les activitat on ells siguen els creadors, on ells siguen el protagonistes. També sent els co-avaluadors dels seus companys (http://1drv.ms/1mHZgsE)

Per això una vegada que van realitzar els Booktràilers van presentar-los als seus companys, determinant una sèrie de reflexions essencials com: què has aprés amb aquest treball? Què has descobert del treball?.
20140212_083324_Android

Tot aquest procés de lectura, creació i compartir va comcloure amb la visita de l’Autora del llibre Gemma Pascual.
Alguns exemples de les creaccions:
http://1drv.ms/1vZhWtC

http://1drv.ms/1vZi78o

Ara que el curs ja s’ha terminat, com sempre, els he demanat quina activitat realitzada els ha emocionat més de totes les que hem fet, i sense cap dubte: La visita de la Gemma a l’aula…per poder presentar-li la interpretació i relaboració de ” Quan deixàvem de ver Infants”….des d’aquestes línies vos convide a gaudir d’aquesta activitat, a intentar comprendre

Visita de Gemma Pascual a Martí Sorolla II

Visita de Gemma Pascual a Martí Sorolla II

“Què són els Lectors 3.0”.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s