Presentació de @Llegirxdirms2

Image representing Twitter as depicted in Crun...

Image via CrunchBase

TWITTER COM FERRAMENTA PER L’AVALAUCIÓ DEL PROCÉS LECTOR.

Com docent de llengua i literatura, una de les meues preocupacions sempre ha sigut còm avaluar les lectures que l’alumnat realitzava dins del pla lector: un treball escrit, un treball d’investigació, una presentació oal, una presentació creativa amb un mapa conceptual… Totes aquestes formes poden avaluar objectivament la realització final d’una lectura, però el més misteriós, des del meu punt de vista, sempre restava ocult.

Què pensava l’alumne del llibre seleccionat per ell?, El llegia o intentava solventar el treball amb qualsevol altra opció?, ¿reflexionava amb la seua lectura fomentant el seu pensament crític?, ¿què diria del llibre als seus companys de classe?, ¿funcionava el boca a boca?…còm podríem inserir el “virus” de la lectura als adolescents?.

De totes aquestes preguntes, de les converses virtuals a través de Twitter, dels aprenentatges de companyes de professió (@ariadnalaberint, @lalectora, entre altres), “mestres” en seminàris com Laura Borràs naix aquesta proposta didàctica que vol donar una mica de llum al procés lector de l’alumnat, i que anem a intentar explicar els resultats, amb aquest blog.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s